
İçerik, SEO'daki en önemli faktördür. Web sayfanızın sıralaması, çoğunlukla o web sayfasındaki içeriğin türüne bağlıdır. Sektör uzmanları, en kaliteli uzun biçimli içeriğin, iyi arama sonuçları elde etmede oldukça etkili olabileceğini öne sürüyor. Ancak burada ortaya çıkan soru ideal içerik uzunluğunun ne olduğudur.
Evet, içeriğinizin uzunluğu, organik trafik elde etmede ve arama sıralamalarını yükseltmede çok önemli bir rol oynar.
Bununla birlikte, siteniz, blogunuz veya web sayfanız için ideal içerik uzunluğunu bilmeden önce, içeriğe dayalı iki tür içerikten geçmek önemlidir.
İyi SEO için ideal uzunluğu anlamak için her ikisinin de önemini tartışalım –
Kısa İçerik Biçimi
Genellikle 1000'den az kelime içeren içerik, kısa bir içerik biçimi olarak bilinir.
300 kelimeden daha az bir içerik basitçe anlamsızdır, bu nedenle kısa bir içerik biçiminin 500-1000 kelime arasında bir yerde olduğunu söyleyebiliriz.
Bu içerikler genellikle sosyal medya gönderilerinde, blog gönderilerinde ve infografiklerde kullanılır.
Uzun İçerik
1000 kelimenin üzerindeki her şey uzun bir içerik biçimi olarak kabul edilir; 1500, 2000 veya 2500+ kelime içeriği olabilir.
Bu tür içerik daha fazla bilgi içerir ve bunlar genellikle iyi araştırılmış analizlerde, vaka incelemelerinde, e-Kitaplarda vb. kullanılır. Uzun içerik biçimiyle, bir dizi SEO avantajı elde edeceksiniz.
Uzun içerik biçimi, arama motoru sonuçlarında iyi performans gösterir. Bu tür gönderiler her zaman yeşil kabul edilir ve uzun vadeli SEO avantajları sunar.
Şimdi, iyi bir SEO için ideal içerik uzunluğunun, uzun vadeli içeriği döndürmesi gerektiği fikrine sahip olmalısınız.
Şimdi uzun vadeli içeriğiniz için doğru uzunluğu bulalım-
İdeal İçerik Uzunluğu Kaç Kelime Olmalıdır?
Bir dizi çalışma, 2000'den fazla kelimeden oluşan içeriğin SEO için ideal olduğunu öne sürdü.
Burada dikkatimizi çeken bir husus daha var; 2400+ kelime içeriği en iyi sırada yer alır. Şimdi buradan bir sonuç çıkaracak olursak 2000-2500 kelimelik içerik SEO için ideal.
Aşağıdaki resimde, ilk 10 organik sıralamadaki içerik uzunluğunun bir analizini görebilirsiniz –
Bu analize göre yaklaşık 2500 kelimelik içerik ilk sırada yer alırken, 2300+ kelimelik içerik ise 5. sırada yer almaktadır. 2000 + kelime ile içerik 10'da sıralama yoktur inci pozisyonunda.
Dolayısıyla, bu analizden sonuç çıkarırsak, iyi bir SEO için fikir içerik uzunluğunun 2000 ila 2500+ kelime arasında değiştiği söylenebilir.
İdeal İçerik Uzunluğu, Domain yaşı ile nasıl ilişkilidir?
Artık alan yaşı, içeriğin uzunluğuna karar vermede de önemlidir.
1-10 yıllık bir alan ideal olarak yaklaşık 2100 kelime içerirken 10+ yıllık alan 2700+ kelime içerir. Bu nedenle, içeriğinizin ideal uzunluğuna karar verirken bu gerçeği de göz önünde bulundurmalısınız.
Yeni alan adlarının yaklaşık 1800 kelimelik içerik uzunluğuna sahip olması bekleniyor.
İdeal İçerik Uzunluğunun Uzun Formunu seçmek SEO'da nasıl önemlidir?
Google bunu tercih ettiğinden, iyi uzunlukta ve derinlemesine bilgiyle kaliteli içeriğin SEO'nuzu artırmanıza yardımcı olacağını sık sık görmüş olmalısınız, ancak burada içerik iyi bir araştırma ile desteklenmeli ve kaliteden yoksun olmamalıdır.
İçerik Uzunluğu Neden Önemlidir?
1) Sosyal Paylaşımlar
Evet, uzun içeriklerin kısa içeriklere göre daha fazla sosyal paylaşım aldığı tespit edildi.
Daha fazla sosyal paylaşım, sonunda SEO'da size yardımcı olacak ve rakiplerinizin önüne geçecektir. Bu tür içerikler abone oluşturmaya da yardımcı olur; e-posta ve SMS.
Okuyuculara değer sunan derinlemesine içerik, onları başkalarıyla paylaşmaları için etkileyecektir. Bu tür makaleler ayrıca daha fazla etkileşim sağlar ve rakiplerinizden bir adım önde olmanıza yardımcı olur.
2) Daha Fazla Geri Bağlantı
Herkes yalnızca kaliteli ve iyi araştırılmış içerikle geri bağlantılar eklemek istediğinden, iyi araştırılmış ve uzun süreli bir içeriğin kaliteli geri bağlantı kazanma şansı daha yüksektir.
Örneğin, 2500+ kelimelik kaliteli bir içerik oluşturuyorsanız, 500 veya 1000 kelimelik bir gönderiye kıyasla daha fazla geri bağlantı alıyor olmalısınız. Yazılarınız daha çok beğenilecek. Dahili bağlantı kurma için de daha iyi fırsatlara sahip olacaksınız.
3) RankBrain'in Tercihi
Google'ın sıralaması, örgü de uzun bir içerik biçimini tercih ediyor.
Bunun nedeni, uzun bir içerik biçiminin en iyi şekilde araştırıldığı ve RankBrain'in sayfayı daha iyi anlamasına yardımcı olan bir dizi
LSI Anahtar Kelimesi içermesidir.
4) İzleyici Katılımı
Uzun bir içerik biçimi, izleyiciyi kısa bir içerik biçiminden çok daha fazla meşgul edecektir çünkü orada çok fazla bilgi ekleyebilirsiniz.
Kullanıcılar web sitenizde istedikleri bilgileri almak için oradalar ve uzun bir içerik biçiminde hepsini kapsayabilirsiniz, bu kesinlikle izleyicinin katılımını artıracaktır.
Gönderinizle ilgili çok sayıda veri, resim ve bilgi sunan bir makaleyle, izleyicilerin ilgisini çekme ve dönüşümleri artırma şansı daha yüksektir.
5) Uzun Vadeli SEO
Daha uzun içerik, daha iyi ve uzun vadeli bir SEO değeri sağlar; bu, her zaman yeşil oldukları ve trafiği çok daha iyi bir şekilde yönlendirdikleri anlamına gelir. Siteniz için ideal içerik uzunluğunu bildiğinizde ve yeterli ve güncel bilgilerle bir kopyasını oluşturduğunuzda, zamana duyarlı olmayan bir içerik oluşturmuş olursunuz.
Bu tür içerikler, içeriğin güvenilirliğini uzun vadede korumaya yardımcı olan derin bir analizle birlikte iyi araştırılmış bilgiler içerdiğinden, SEO değerlerini hızlı bir şekilde kaybetmezler.
Bu tür içerik, daha uzun süre daha fazla trafik ve okuyucu çekme potansiyeline sahip olacaktır.
6) Daha Az Hemen Çıkma Oranı
Uzun bir içerik biçimi, SEO'ya yardımcı olan hemen çıkma oranını düşürmede yardımcı olacaktır. Kullanıcının katılımını artıracak ve sonunda hemen çıkma oranını azaltacaktır.
Fikir içeriği uzunluğu, iyi araştırılmış bilgiler, daha iyi katılım, etkili geri bağlantı içeren bir içerik parçası, okuyucuları otomatik olarak gönderiye bağlı kalmaya ikna edecektir. Dolayısıyla hemen çıkma oranı düşecektir.
7) Artan Marka Güvenilirliği
Derinlemesine yazılmış ve gerçek gerçeklerin yanı sıra bol miktarda bilgi içeren içerik, her zaman herhangi bir markanın güvenilirliğini artırır.
Hubspot ve Moz gibi web siteleri, aynı formülü izleyerek itibarlarını başarıyla oluşturdular.
8) Artan TO ve Bekleme Süresi
Daha uzun makaleler ayrıca daha iyi ve daha açıklayıcı Meta açıklamaları sunar. Ayrıca uzun kuyruklu anahtar kelimeleri daha etkili bir şekilde kullanırlar ve bu nedenle yayınlarınızın Tıklama Oranını artırırlar.
Uzun bir içerik formu, herhangi bir konu hakkında daha fazla bilgi içerir ve bu, kullanıcılara her ayrıntıyı tek bir noktada bulma kolaylığı sağlar. Benzer bilgiler için başka kaynaklara bakmaları gerekmez; bu nedenle web sitenizde daha fazla zaman geçirme eğilimindedirler.
9) Viral olma şansının artması
Uzun bir içerik biçimi viral olma şansını artırdı.
2000+ kelimelik ideal içerik uzunluğunun genellikle kısa içerik biçiminden daha fazla sosyal paylaşım aldığı bulunmuştur. Daha fazla bilgi içerdiklerinden, kullanıcılar bunları paylaşmayı sever.
Okuyuculara ilginç bir şekilde eksiksiz bilgi sunan daha bilgilendirici ve güçlü içerik, viral olma şansını artırır.
Bu tür içeriğin temel özellikleri şunlardır:
- Kapsamlı 2000+ Kelime İçeriği
- Videolar
- İstatistik
- Orjinal veri
- Grafikler
- İnfografikler, vb.
10) Lead Genaration
Herhangi bir içeriğin uzunluğu yalnızca SEO'yu değil aynı zamanda dönüşümleri de etkiler.
İçerik pazarlaması, işletmeniz için potansiyel müşteri yaratmanın en iyi yollarından biridir ve 10 işletmeden 9'u bunu tercih ediyor. Şimdi, bu rekabet ortamında öne geçmek istiyorsanız, daha fazla bilgi içeren daha uzun bir içerik oluşturmanız gerekecek.
11) Güven
İnsanlar herhangi bir içeriğin araştırılmasını ve analizini görmeyi sever.
İyi araştırılmış ve anlamlı analizler içeren bu tür içeriklere sahip web sitelerine güvenirler. Uzun bir içerik biçimi genellikle şunları içerir; bu nedenle, izleyicileriyle olan güveni güçlendirmede oldukça etkilidirler.
Daha iyi güven, içeriğinizin farklı platformlarda daha fazla paylaşılma şansını da otomatik olarak artırır. Ayrıca bir sonraki yazınızı bekleyen sadık bir okuyucu kitleniz olacak.
12) Daha Fazla Yönlendirme Trafiği
Daha önce tartıştığımız gibi, ideal içerik uzunluğunuz 2000+ kelimelik daha uzun bir içerik biçimiyse, daha fazla geri bağlantı ve sosyal paylaşım şansınız olacak.
Bu, sonuçta, sitenize çok çeşitli kaynaklardan daha fazla yönlendirme trafiği almanıza yardımcı olacaktır.
Yani uzun bir içerik formu sadece SEO için değil aynı zamanda dönüşüm oranları için de etkilidir.
Pek çok bilgiyi ayrıntılı olarak kapsadıkları için, kullanıcıların bunları okuyup her şeyi tek bir yerden alması uygun hale geliyor. Bu tür şeylerin karşılıklı güven oluşturduğu bilinir ve bu şekilde dönüşümler de artar.
Şimdi soru geliyor- dönüşüm odaklı uzun biçimli SEO içeriği nasıl oluşturulur?
Uzun İçerik Nasıl Oluşturulur?
Uzun biçimli içerik oluşturmak için aşağıda verilen adımları izlemeniz gerekir-
1) Alanınızdaki ilgili bir konuyu araştırmak
Hedef kitlenizde yankı uyandıracak konuyu bulmanız gerekir.
İçeriğiniz için doğru konuyu bulmanıza yardımcı olacak araçlar:
- Ahrefs İçerik Gezgini
- BuzzSumo
2) SEO dostu Blog Yazısı Yapısını bilin
Blogunuzun doğru yapısı ile hedef kitlenizin ilgisini çekme görevi sizin için daha kolay hale gelecektir.
Ayrıca siteniz için SEO için optimize edilmiş içeriğe sahip olmanıza yardımcı olur.
SEO dostu gönderi oluşturmak için önemli şeyler
- Uzun Biçimli İçerik
- Doğru içerik türünün seçimi, örneğin Nasıl Yapılır, Kılavuzlar, e-Kitaplar, Bilgi Grafikleri vb.
- Birincil anahtar kelimenin eklenmesiyle alakalı ve ilgi çekici giriş
- Farklı başlık ve alt başlık kullanımı
3) Birincil ve İkincil Anahtar Kelimelerinizi bilin
Arama Hacmi ve Organik Rekabet gibi temel metriklere gereken özen, içeriğiniz için doğru anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca içeriğinizde LSI anahtar kelimelerini ustalıkla kullanmak oldukça faydalı olacaktır.
İdeal içerik uzunluğunuz olarak uzun biçimi seçtiğinizde, anahtar kelimeleri ustaca kullanmak için daha iyi fırsatlar da elde edersiniz. Doğru anahtar kelimeyi bulmanıza yardımcı olacak bazı araçlar:
- Google Anahtar Kelime Planlayıcı
- Moz'un Anahtar Kelime Gezgini
- Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini
- KWFinder Anahtar Kelime Aracı
- Siggraph LSI Anahtar Kelime Oluşturucu
4) İçeriğinizde Görseller, Videolar, Grafikler ve İstatistikler kullanın
Görüntüler, video ve grafik güçlendirmek içeriği daha ilginç ilgi çekici ve SEO uyumlu olacak şekilde.
Görsel içerik, daha fazla sosyal paylaşım alma ve izleyici katılımını artırma konusunda çok güçlüdür.
İstatistiklerin, alıntıların, verilerin ve sayıların kullanımı içeriğinizi yükseltir. Bu tür özelliklerin dahil edilmesi, içeriğinizi daha güvenilir hale getirir.
Çözüm
Herhangi bir içeriğin uzunluğu, web sayfanızın arama motorundaki sıralamasına karar vermede önemli bir rol oynar.
Ayrıca dönüşüm oranlarınızı da etkilerler.
İyi SEO için ideal içerik uzunluğu, Uzun Form Kaliteli İçerik etrafında döner ve sitenizin web'deki optimize edilmiş varlığını takdir etmek için bunları kullanmaya başlamanız gerekir.
Siteniz ve bloglarınız için ideal içerik uzunluğu hakkında herhangi bir şüpheniz mi var? Detaylarınızı uzmanlarımızla paylaşın, bu süreçte size rehberlik edelim.
https://www.pazarlab.com/seo/ideal-icerik-uzunlugu/?feed_id=553&_unique_id=61e6cf38790ab
Yorumlar
Yorum Gönder