Komisyonlu Satış Nedir? Satış Komisyonu Türleri, Rolü ve Avantajları

Komisyonlu Satış Ne Demektir?
Tanım: Komisyonlu satış, satış görevlisine ek bir ücret oluşturan satış işlemleridir. Komisyonsuz satışların aksine, bu anlaşmalar satıcının satış satıları arttıkça daha fazla para kazanmasını sağlar.
Bir şirket komisyonlu satış şeklini benimsediğinde, satıcılara verilen ücretin değişken olduğu anlamına gelir. Çoğu durumda, belirli bir satıcı tarafından yapılan her satış işlemi, kendisine ek bir ödeme yapılmasına neden olur. Satıcının aylık geliri, bir satış elemanı olarak üretkenliğine bağlıdır. Komisyonlar daha fazla satışı teşvik etmeyi amaçlar çünkü her bireysel anlaşma satıcı için daha fazla para demektir. Bu düzenleme aynı zamanda satış ekibinin en üretken üyelerine adil bir ödül verme amacına da sahiptir. Komisyonlar genellikle satış değerinin bir yüzdesi olarak belirlenir; bu, bir satıcının gelirini aynı kapalı satış oranında artırdığı anlamına gelir.
Komisyonlu Satış Türleri
- Bireysel komisyon: Satış elemanının hedeflere ulaşıp bu hedefleri aştığı ve komisyonu sadece kendisi için aldığı duruma bireysel komisyon denir. Bu durumda komisyon ödemesinin net olması için hedef de ayrıca belirlenir. Genellikle hızlı tüketim ürünleri şirketlerinde veya sermaye ekipmanlarında komisyon, bireysel satış görevlileri için ayrı tutulur.
- Ekip komisyonu: Tüm Satış ekibi hedeflere ulaştığında ve aştığında, ekibin tüm çalışanlarına komisyon verilir ve daha sonra ayrı ayrı bölünür. Bu durumda ekip çalışması geliştirilir ve hedefler de 'Havuz hedefleri' olarak dağıtılır.
- Karma Komisyon: Satışları daha agresif bir şekilde teşvik etmek için, bazı şirketler hem bireysel hedeflere hem de ekip hedeflerine ulaşılması için komisyonlar sunar. Yüzdeler sabittir ve ikisi arasında bölünür. Bu, satışları artırmanın daha etkili bir yoludur ve sonuçlar genellikle iyidir. Dayanıklı tüketim malları bu kategoriye girer.
Satış Komisyonunun Ödenmesi
Komisyonlu satış yapan çalışanların normal maaşın üzerinde ücret aldığından, bir şirketin satış komisyonunu için farklı ödeme koşulları olacaktır. Ödemenin bir yolu, hedefleri aştıktan sonra olacaktır. Hedefin tamamına ulaşmak komisyon ödemek anlamına gelmez. İnsanlara teşviklerin ödenmesi ancak hedefin aşılmasından sonra olur. Yani bir durumda satış ekibi hedefleri aştıktan sonra ödeme alırken, diğer durumlarda ödeme ancak son müşteriden ödeme gerçekleştikten sonra yapılır ve Satışın gerçekleşmesi ile ödemenin gerçekleşmesi arasında sabit gün veya haftalar tutulur. Çok az şirket, hedefi aşmak için değil, bir ödeme tahsilatı konusunda teşvikler sunuyor.Komisyonlu Satışın Rolü Nedir?
1) Çalışan Motivasyonu
Satış en zor ve zahmetli işlerden biridir. Satış elemanı yeni müşteri elde etmek tekrar ve satış yapmak zorundadır. İş burada bitmiyor ama Satıcının ayrıca satış sonrası hizmet vermesi, ödeme alması, satış kaydını tutması ve daha birçok işi yapması gerekiyor. Bu, çoğu zaman parasal motivasyon gerektirir. Komisyonlu satış bu motivasyon için yeterlidir.2) Şirket karı
Satışlar, giderler, maaşlar, komisyonlar ve kar dahil diğer şeylerle ilgilenen herhangi bir şirket için tek gelir üreticisidir. Herhangi bir organizasyonun büyümesi için satış tabanının ve satış ekibinin güçlü olması önemlidir çünkü organizasyonun ekonomisi satışlara bağlıdır.3) Daha iyi müşteri hizmetleri
Komisyonlu satış, müşteri hizmetlerinin kalitesinin korunmasını sağlamanın bir yoludur. Şirketler genellikle müşteri hizmetlerini teşvik eder ve daha iyi müşteri hizmeti için onlara komisyon öder. Müşteri hizmetleri, düzenli satışlar için çok önemlidir.4) Müşteri tabanı
Satışın iki bölümü vardır. Birincisi, mevcut bir müşteriden satışı sürdürmek- İkincisi, yeni müşteriler oluşturmaktır. Birincisini başarmak daha kolay olsa da artan rekabet ve fiyat savaşları nedeniyle ikincisini son derece zorlaştırıyor. Bir müşteri tabanı oluşturmak veya bir müşteriyi bir rekabetten dönüştürmek, bir satıcının bakış açısında yetenek gerektirir. Bu yetenek uygun şekilde ödüllendirilmelidir, çünkü bu müşteri gelecekte şirket için sürekli iş yaratacaktır.Komisyonlu Satış Örneği (türlerle birlikte)
Bir sigorta şirketi satış komisyonunu aşağıdaki esaslara göre tahsis eder:- Sigortanın vadesi ve yıllık veya aylık primleri vardır.
- Şirketin politikası, bireysel satış görevlisine, sigorta planına kayıtlı ayda 5 müşteri alma ve bu müşteriyi aşma durumunda x tutarında bir komisyon ödemek olacaktır.
- Ayda 5 müşteriye ulaştığında, primin %5'i satıcıya ödenir. Her ek müşteri ek bir %3 ödeyecektir (vergiler hariç yeni müşterinin priminin x %+3'ü)
- Müşterinin poliçeyi her yıl yenilemesi ve primin zamanında ödenmesi halinde müşteri başına ek %1 ödenecektir.
- Tüm ekip hedefine ulaşıldığında ve aşıldığında %5 komisyon ödenecektir.
Instagram'da Komisyonlu Satış
Instagram'da komisyonlu satış markaların ve etkileyicilerin birlikte yaratıcı bir şekilde çalışmasının kapılarını açtı. Tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlamanın gücünü kullanarak satın alma olasılıkları daha yüksektir. Instagram, markaların influencer kampanyaları için kullandığı 1 numaralı sosyal medya platformudur. Ocak 2018 itibariyle Instagram, bloglar için yalnızca %16, YouTube için %4, Facebook için %2 ve Pinterest için %1'e kıyasla %78 kullanımla diğer tüm platformlara hâkim oldu. Statista'ya göre, Haziran 2018 itibariyle Instagram, aylık 1 milyar aktif kullanıcıya sahip olduğunu bildirdi. Şimdi Twitter'ın üç katı büyüklüğünde.Instagram'da Komisyonlu Satış Nasıl Yapılır
Instagram'da komisyonlu satış, etkileyicilerin bir markanın web sitesine atıfta bulundukları her satıştan komisyon kazanmalarını sağlar. Bir satışın doğru bir şekilde takip edilebilmesi için markanın bir satış ortağı ağı veya satış ortaklığı programı ile çalışıyor olması gerekir. Satışları en üst düzeye çıkarmak için birlikte çalışmak hem markalar hem de etkileyiciler için karşılıklı olarak faydalıdır.Komisyonlu Satış Veren Instagram Sayfaları
Instagram'da komisyonlu satış yapmak istiyorsanız sizin için komisyonlu satış yapan firmaları listeledik. Züccaciye, kadın giyim, butikler, ayakkabı ve saat gibi ürünleri komisyonlu olarak satan firmalar:- @komisyonlu Telefon: 0850 532 17 69
- @modam_aysegul
- @elbise_world Telefon: 0552 362 0855
- @mutlugiyimevii_ Telefon: 0538 340 0726
- @nissraofficial Telefon: 0541 533 49 33
- @kombinin_merkezi Telefon: 0554 927 63 60
- @ezkamoda Telefon: 0551 147 2315
- @modaaayra Telefon: 0538 358 7474
- @bazman_home
Komisyonlu Satışın Avantajları
- Çalışan motivasyonu: Yukarıda tartışıldığı gibi, satış komisyonu satış ekibini daha iyi performans göstermeye ve hedeflere ulaşmaya motive eder.
- Organizasyonel karlılık: Satış komisyonu ayrıca bir satışın gerçekleşmesini sağlayarak şirkete yeni bir gelir kaynağı getirerek para akışını artırır ve kar seviyelerini yükseltir.
- Daha fazla iş çekme: Satış komisyonu, çalışanları sayılara ulaşmaya motive eder, böylece kuruluş için büyüme sağlar ve daha fazla iş çeker. Artan satışlar, şirketin daha iyi ekonomik istikrarı anlamına gelir.
Komisyonlu Satışın Dezavantajları
- Rekabet: Artan rekabet, satış elemanı için daha yüksek komisyon oranlarına dönüşecek artan motivasyon anlamına gelir. Bu, müşterilerle iyi çalışmayabilecek ve ürünün satışını etkili bir şekilde engelleyebilecek ürünün fiyatını artırmak anlamına gelir. Satış görevlileri işi bırakırsa döngü devam eder ve hatta daha da kötüleşir.
- Etik Olmayan Satışlar: Daha yüksek bir komisyon bazen satış görevlileri kısmından etik olmayan satışları davet eder. Ucuzluk ürünlerinde piyasada hayata geçirilmesi satılık sırayla müşterileri ile komisyon küçük yüzde paylaşımı, Satış komisyonu yaygın sorunlardan birkaçıdır.
- Satıcı-müşteri ilişkileri: Satış süreci genellikle çalışan ve müşterilerin buluşmasını sağlar ve bu ikisi arasında bir ilişki geliştirir. Şirketin satış elde etmek için kullanabileceği bu ilişkidir. Ancak bu, satıcının işi bırakıp rekabete katılması durumunda, ilişkinin müşteriyi ürünlerinden rakip ürüne kaydırması anlamında iki ucu keskin bir kılıç görevi görür.
- Taahhüt eksikliği: Bir işletmenin rekabetçi bir pazarda yüksek bir cirosu olduğunda, genellikle satıcıdan performans beklenir. Ancak %100 hedefi tutturmak ve aşmak her satış elemanı için her zaman mümkün olmayabilir. Bu, zemin seviyesinde yüksek bir çalışan devrine neden olur ve satış ekibinin istikrarı her zaman belirsizdir. Rakip daha iyi maaş ve komisyon teklif ederse, şirket baskı yapabilir veya satış elemanı ayrılmaya karar verebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder