
İçerik stratejisi, Değerli ve kullanılabilir içeriğin yaratılması, dağıtılması ve yönetilmesidir. Burada içerik, var olan ve bu gerçekleri kullanıma sokmak için yeterli bir kanal veya ortam aracılığıyla iletilmesini gerektiren bir dizi gerçek veya bilgi olarak tanımlanabilir.
Bu gönderi, sizi bu stratejilerin dünyasına ve web'deki marka veya işletme varlığını optimize etmek için nasıl kullanılmaları gerektiğine götürecektir.
İçerik Stratejisi Nedir?
İçerik stratejileri, bir iş ve satış hedefini tamamlamaya yönelik atılan belirli adımlar ve yapılan planlardır.
İyi araştırılmış bir pazarlama stratejisine sahip olmak çok önemlidir çünkü hedef kitleye veya tüketicilere bir fikir, ürün veya hizmet satın almaları için iş jargonu verilemez. Bu bilgiyi hedef kitleye ulaştırmanın ve onları satın alma kararları vermeleri için etkileyen bir forma çevirmenin bir yolu olması gerekiyordu.

B2B ve B2C şirketlerinin ortaya koyduğu içerik türü farklı olacaktır.
Yine de daha büyük hedef, satışları artırmak, tüketiciye hizmet etmek ve belirli bir markayı pazarda üstün kılmak ve tüketicinin zihnindeki en üst düzeydeki farkındalık düzeyine ait olmaktır.
Bu nedenle, birçok içerik stratejisti, işletmelerin kapsayıcı biçimlerini kullanmak ve tüketicilerle iletişim kurmak için bir plan oluşturmasına yardımcı olur.
İletişimi istediğiniz kitleye ulaşacak kadar eksiksiz hale getirmek günümüz dünyasında çok önemlidir. Bunun nedeni, sektörde çok sayıda içerik ve reklam bulunmasıdır, bu nedenle bir etki yaratmak için dağınıklığı bir yenilik ipucu ile kesmek gerekir.
İşletme ve Pazarlama Bağlamında İçerik Stratejisin Tanımı
İş ve pazarlama bağlamında ele alındığında İçerik Stratejisi, bir iş organizasyonunun hedef kitlesine ulaşmak için belirli bir biçimde ortaya koyduğu bir dizi bilgidir.
Bu, pazardaki hedef kitleye ulaşmak için nerede, nasıl, neden ve neyin bir kampanya şeklinde sunulacağını dikkatlice planlayarak satışları artırmaya ve hedef kitlenin zihninde marka hatırlamasını artırmaya yardımcı olacaktır.
İşletmeler Neden İçerik Stratejisine ihtiyaç duyar?
Pazarlamacılar ve şirket içi reklam ajansları zaten varken, bir İçerik Stratejisi ekibinin veya tüm konseptin gerekliliği tartışılabilir.
Ancak günümüz internet çağıdır. Her şey kendi bolluğunda. Çok fazla reklam ve iletişim yapılıyor. Böyle bir zamanda, içeriğin ve verilerin tüketici üzerinde herhangi bir etkisi olmayacak şekilde gereksiz hale gelme olasılığı yüksektir.
Bu, bir marka için iletişim yöntemlerinin yeni tüketiciler kazanmada ve eskilerini sağlam tutmada etkisiz olması durumunda göz korkutucu olabilir. Bu nedenle, bu amaç için planlanmış bir İçerik stratejisine ihtiyaç vardır.
1. Doğru yöne gitmek
Tutarlı bir içerik stratejisi olmadan kişi yönsüz olurdu çünkü o zaman nasıl daha ileri gidileceği hakkında hiçbir fikri olmazdı. İyi yürütülen içeriğin gerekliliği, markayı inşa etmek ve onu insanların zihninde kurmaktır.
2. İlişkili tüm üyelerin ve kanalların döngüde olması
İyi içeriğe sahip olmak, şirketin müşterilerini, hissedarlarını, ortaklarını ve çalışanlarını aralarında boşluk kalmayacak şekilde döngüde tutmasına yardımcı olur. Rakip şirketler, marka mallarını ücretlendirmek için genellikle bu boşluktan yararlanır. İletişim için güvenilir bir yol oluşturmak, içerik stratejisinin sürdürülmesine yardımcı olan işlerden biridir.
3. Toplantıda bir markayı güçlendirir, tüketicileri bağlar, etkiler ve dönüştürür
Bu zorlu bir görevdir, ancak ödüller oldukça verimlidir. Bunun nedeni, medya platformlarına yerleştirilen yeterince küratörlü içeriğin, tüketicilerin medya alışkanlıklarını ve bir satın alma işlemi yaparken karar verme sürecini de gösterebilmesidir. Bir şekilde, tüketici davranışçılıklarını anlamaya ait veri yığınına eklenir.
Bu nedenle, mevcut zamanlarda, içeriği büyütmek ve pazarlarını genişletmeye devam etmek istiyorlarsa, içeriğin faydasını ve gerekliliğini inkâr etmemeli ve strateji oluşturmamalıdır.
Cevapları optimize edilmiş bir içerik stratejisine sahip olmanıza yardımcı olacak bazı sorulara bir göz atalım.
Cevapları Sağlam Bir İçerik Stratejisine İntegral Olan Anahtar Sorular
1. İçeriğinizi kim okuyacak?
İçeriğiniz için hedef kitleyi bilmeniz gerekir. Ayrıca içerik oluşturacağınız kitle sayısının da farkında olmalısınız. Stratejiniz, farklı hedef kitle türlerinize göre özelleştirilmelidir.
2. İçeriğiniz okuyucular için hangi sorunu çözecek?
Kitlenizin ne tür sorunları olduğunu bilmeli ve buna göre bu sorunları etkili, yapıcı ve üretken bir şekilde çözebilecek içerik parçaları bulmalısınız.
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarınıza hitap etmelidir. Bu yardımla, hizmetinizin veya ürününüzün daha nitelikli kullanıcıları tarafından yönlendirilmenizi sağlayacaksınız.
3. USP'niz nedir?
Pazardaki rakipler veya diğer oyuncular muhtemelen sizinkiyle karşılaştırmalı bir öğeye sahiptir; bu, potansiyel müşterilerinizin sizi neyin üstün, daha fazla hak eden veya her halükârda benzersiz kıldığını anlaması gerektiği anlamına gelir. İçeriğiniz neden dinlemeye değer olduğunuzu kanıtlamalıdır ve bu, tercih edilmeye değer olma şansınızı otomatik olarak optimize edecektir.
4. Ne tür içeriklere odaklanacaksınız?
Kitlelerinizle en iyi şekilde çalışacak doğru içerik türünü bilmeniz gerekir. Bloglar, makaleler, videolar, infografikler vb. Farklı içerik formlarıdır ve mesajınızı en iyi şekilde iletebilmenizi sağlayacak olanı seçmeniz gerekir.
5. İçeriğinizi yayınlamak için en iyi kanallar hangileridir?
İçeriğinizi yayınlayabileceğiniz farklı kanalların da farkında olmalısınız. Bu kanallar siteniz, blogunuz, sosyal medya platformlarınız, misafir gönderileriniz vb. Olabilir.
Etkili bir içerik stratejisi ihtiyacı ne tür o parçalar yayınlanabilir içerik ve içerikle yayına girmesini doğru zamanın oluşturabilir kim olduğunu bilmek.
Güçlü bir İçerik Stratejisi oluşturmanın Adımları nelerdir?
Bir şirketin veya markanın İçerik Stratejisini oluştururken dikkate alması gereken bazı şeyler vardır. Bunlar aşağıdaki gibidir:
1. Hedefleriniz olsun
Belirli bir iş hedefine sahip olmak veya çözülmesi gereken bir satış sorununa sahip olmak, kısa vadeli bir hedef olarak kabul edilenler altında gösterilebilir. Uzun vadede, yalnızca belirli demografileri hedeflemekle kalmayıp, işi genişletmeyi ve daha fazla kitleye ulaşmayı hedefliyorlar.
Pazarda marka değeri oluşturma ve izleyicilerin zihninde iz bırakma hedeflerine sahip olun. Bu nedenle markanızın bilinirliğini yayabilir, satışları artırabilir veya tüketicinin ve şirketinizin boşluklarını değerlendirebilirsiniz.
Hedefleri göz önünde bulundurmak, onlara ulaşmayı gösteren içerik türünü bulmanıza yardımcı olacaktır.
2. Kitlenizi tanıyın
Anketleri, anketleri veya diğer herhangi bir içerik biçimini yayınlamadan önce hedef kitleniz hakkında araştırma yapın. Sadece demografik verileri toplamaya çalışmayın, aynı zamanda psikografiklerini , ne istediklerini ve ne arzu ettiklerini anlayın.
Onları bu kadar kişisel ve benzersiz terimlerle tanımak, onların duygularına dokunacak içeriği yaratmaya yardımcı olabilir. Stratejik içeriği yerleştirmek için sosyal medyayı veya geleneksel medyayı kullanmayı düşünüyorsanız, onları neyin ilgilendirdiğini veya medyalarını nasıl tükettiklerini öğrenin.
İçeriğinizin hedef kitlesini tanımlamanız gerekir; bu, alıcı kişiliğinizin farkında olmaktan başka bir şey değildir. Hedef kitlenizin okumayı ve dönüştürmeyi tercih edeceği daha ilgi çekici, alakalı ve kullanışlı içerik üretmenize yardımcı olacaktır.
3. Nişinize odaklanın
Aynı anda çok fazla şey yapmaya çalışmayın. Aynı anda birçok sorunu çözmeye çalışmak yerine, üzerinde çalışacağınız şeye odaklanın.
Aradığınız niş hakkında ayrıntılı olun, çünkü doğru gittiğinde o kategoride size güçlü bir dayanak noktası sağlayacaktır.
Bu aynı zamanda tüketicilerinize o alanla ilgili bilginiz hakkında güvence verecektir.
4. Bir içerik denetimi yapın
Sonuç odaklı bir içerik stratejisi için, içerik denetiminize dayalı olarak dışarı çıkmalı ve farklı içerik parçaları oluşturmalısınız.
Örneğin, son iki yıldır haftalık blog yazıları yayınlıyorsunuz; bu blogları kullanarak bir e-kitap yapmayı deneyebilirsiniz. Bu sayede bilgileri başka bir formatta sunabilir ve daha fazla kitleyi hedefleyebilirsiniz.
İçerik denetiminiz, içerik pazarlama çabalarınızı ve sonuçlarını belirli bir süre içinde gözden geçirmenize olanak tanır. Ardından, erişiminizi, olası satışlarınızı ve dönüşümlerinizi optimize etmek için şimdi neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
5. Bir içerik yönetim sistemi seçin
İçeriğinizi oluşturma, yönetme ve izlemenizi güçlendiren ve optimize eden uygun bir sisteme sahip olmanız gerekir. Böyle bir sistem, bir CMS veya içerik yönetim sistemi olarak anlaşılır.
Bu tür sistemler, içerik oluşturma, yayınlama ve analiz konularında size yardımcı olur. En popüler CMS'lerden bazıları WordPress, HubSpot CMS vb. İçeriğinizi planlamanıza, üretmenize, yayınlamanıza ve ölçmenize yardımcı olurlar.
6. İçerik fikirleri bulmak için araçları bilin
Siteniz, işletmeniz veya markanız için en iyi içerik fikirlerini beyin fırtınası yapmak için çok çeşitli araçlar vardır. Bu araçlardan bazılarını burada ve şimdi gözden geçirelim-
a. HubSpot’s Website Grader
İçerik pazarlama kampanyalarınızda nerede olduğunuzu bilmek için en iyi araçlardan biridir.
Pazarlamanızın temel alanlarını derecelendirdiği ve ardından kampanyanızın bu alanlarını ustaca optimize edebilmeniz için size eksiksiz bir rapor sunduğu için bloglama ve sosyal medya pazarlama çabalarınızda size yardımcı olacaktır. Yalnızca yeni içerik fikirleri keşfetmenize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda sitenizi daha SEO dostu hale getirmenize de yardımcı olacaktır.
b. Blog About
Yine, kafanızda beliren farklı konuları doldurmaya çalışabileceğiniz, boşlukları olan bazı ortak başlık biçimlerine sahip olmanızı sağlayan mükemmel bir araç.
Genel fikirlerinizi, hedef kitlenize kolayca hitap edebilecek bağlamlara yerleştirmek oldukça faydalıdır. Ayrıca gelecekteki kullanımlarınız için “Not Defterine” başlıklarınızı da ekleyebilirsiniz.
c. HubSpot’s Blog Ideas Generator
Bu araç, bir yıl boyunca blog yazısı fikirlerine sahip olmanızı sağlamak için oldukça kullanışlıdır. Bunun için, nişiniz, sektörünüz veya ilgi alanınızla ilgili genel konuları veya terimleri girmeniz gerekir ve bu, emrinizde en iyi içerik fikirlerinden bazılarına sahip olmanızı sağlayacaktır.
d. Feedly
Feedly RSS beslemesini kullanmak, alanınızdaki en popüler konulardan bazılarını izlemenin ve aynı anda içerik fikirleri bulmanın en iyi yollarından biridir.
e. BuzzSumo
Bu, yine popüler içerik ve içerik fikirlerini keşfetmek için olağanüstü araçlardan biridir. Ayrıca size web'deki içerik parçalarının popülerliği hakkında bilgi verebilir. Bu şekilde, sizin için verimli olacak içerik fikirlerini seçmenize olanak tanır.
f. Blog Post Headline Analyzer
Bu CoSchedule aracı, bloglarınızın başlıklarını ve başlıklarını analiz etmenize yardımcı olacaktır. Uzunluk, dil bilgisi, kelime seçimi ve anahtar kelime arama hacmi ile ilgili geri bildirim almak için bunu seçin.
Aklınızda bir fikir olduğunda çok faydalı olacaktır, çünkü onu nasıl daha kullanışlı ve optimize edebileceğinizi öğrenmek için birkaç başlık seçeneğini çalıştırmak için kullanabilirsiniz.
7. Sonuçlarınızı ölçün
Nihai sonuçları analiz etmeden kampanyalar ve stratejiler yürütmek, harcanan tüm çabayı azaltabilir.
Şirketin markası, içeriğinin belirli bir formatta bir yere yerleştirildiğinde ne kadar iyi veya kötü olduğunu incelemek ve analiz etmek için zaman ve kaynak ayırmalı.
Bu, gelecekteki girişimlerde yapılmaması gereken etkinliği ve hataları bilmeye yardımcı olacaktır. Farklı metrikler bir kişinin bunu yapmasına yardımcı olabilir.
8. Tüketicilerinizi dinleyin
Tüketicinin Tanrı olduğu haklı olarak söylenmiştir ve bu nedenle ne istediğini bilmek ve anlamak asıl içeriği yapmanın anahtarıdır.
Tüketici davranışını anlamak, müşterileri tarafından verilen geri bildirimlerle gelişen bir marka oluşturmak için çok önemlidir.
İçerik Stratejisi nerede kullanılabilir?
Etkili iletişim ve bağlantılar kurmak için içerik stratejisi politikalarının oluşturulduğu çok fazla alan var. Teknolojinin gelişmesi ve insanların değişen medya alışkanlıkları nedeniyle bir nimet haline gelen Dijital pazarlamanın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.
Aşağıda İçerik stratejisinin kullanılabileceği ve kullanıldığı bazı sektörler hakkında bazı ayrıntılar verilmiştir.
1. SEO
SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, bir marka ve web sitesi için organik trafik oluşturmaya yardımcı olan ve daha fazla tanınırlık kazanmalarını ve nihayetinde satış verilerinde artış sağlayan bir araçtır. SEO, çevrimiçi bir varlık oluşturmaya yardımcı olabilir. Günümüzde SEO ve İçerik Stratejisi bir araya geliyor ve bu uygun bir ikili.
Arama motorları, insanlara aradıkları en alakalı verileri vererek onları memnun etmeyi amaçlar. Böylece SEO dostu içerik, insanların arama motoru ana sayfasına çıkmasına yardımcı olacak, müşteri edinme maliyetlerini düşürecek ve yine de hedef kitlelerine ulaşmalarına yardımcı olacaktır.
İçeriği, anahtar kelimelerin iyi kullanımı ve doğru yerleşimi ile stratejilendirmek, bir sitenin ve markanın SEO'sunun nasıl geliştirilebileceği, daha fazla tanınma ve artan satışlara yol açabileceğidir.
İçerik ayrıca belirli bir konu başlığı altında kümeler halinde düzenlenebilir ve bu da izleyiciler için gezinme kolaylığı sağlayacaktır. Alanları ve bağlantıları oluşturmanın teknik yönleri biraz kafa karıştırıcı olabilir. Yine de içerik stratejisi, özelleştirebileceğiniz ve çevrimiçi varlığınızı geliştirmek için atabileceğiniz gerekli adımdır.
Satış huni farkındalığı, arzu, deneme, tekrar, sadakat sırayla takip eder. Marka, etkili iletişim ile onlara daha erken ulaşarak süreci zorlaştırmıyorsa tüketicilerin ulaşması uzun sürüyor.
2. Müşteri desteği
Tüketiciler belirli bir ürünü satın alma konusunda tekrar veya sadakat düzeyine ulaştıklarında, şikayetleri veya verecekleri geri bildirimleri olabilir. Şirket ihtiyatlılık ve ivedilikle ilgilenmezse, müşteriyi rakip markaya kaptırabilecek sorunları olabilir. Bu nedenle, etkili bir müşteri destek hücresi kurulmalıdır.
Öyleyse, böyle bir dönemde içerik stratejisinin başarılmasına yardımcı olan şey, insanların satın alma sonrası ihtiyaçlarını ve sorunlarını karşılamaktır. İçerik, bir şeyin nasıl düzeltileceği veya bu olmadığında ne yapılacağı şeklinde olabilir.
Böylece, insanlar satın alma işlemini yaptıktan sonra bir sorunla karşılaştıklarında nereye ve kime gideceklerini bileceklerdir. Bazı içeriklerin bireysel bir müşterinin karşılaştığı belirli bir soruna hizmet etmesi, müşteriyi ayrıcalıklı hissettirebilir ve bu nedenle marka için güven oluşturmaya yardımcı olabilir.
Çok hedefli sorunları çözmeye yardımcı olmak için web sitelerine yerleştirilebilecek, sık sorulan sorular şeklinde hedeflenen içerik vardır. Bu da bir markanın web sitesinin görünürlüğünü artırmanın bir şeklidir.
3. Satış Etkinleştirme
Bunlar, insanları çekmek, dikkatlerini çekmek ve bilinçaltında onları satın almaya yönlendirmek için geliştirilmiş, yüksek düzeyde hedeflenmiş içeriklerdir. Ürün veya hizmeti daha fazla tüketici satın alırsa, satışlar oluşur ve müşterilerin karşılaşabileceği bazı sorunların çözülmesine yardımcı olur.
Bu içerik yayınlanıyor; stratejik olarak yapılmalıdır. Reklam yapılabilir, ancak hedef kitleye ulaşmak ve bunu yapmak için insanların medya alışkanlıklarını – en çok hangi medyayı tükettikleri, medyayı günün hangi saatinde kullandıkları vb. – araştırmak gerekir.
İletişimin bu tür böyle zamanlarda yapılırsa, bir orada kesinlik o buna riskli bir meseledir çünkü hedeflediği kitleye ulaşacağını. İnsanların dikkat süreleri çok kısa ve içeriğin etki yaratmak için küçük bir penceresi var.
Bu nedenle, birinci sınıf bir şekilde yapılmalıdır.
4. Pazarlama
Bir içerik pazarlama stratejisinin oluşturulması önemlidir. Belirli bir içeriğin nasıl yapıldığı konusunda neden küratörlüğünü yapması gerektiğine dair bir ipucu verir.
Daha önce düzenlenen kampanyaların etkinliğini bulmaya, karşılaştırmalar yapmaya ve yine de iyileştirme için yer bırakmaya yardımcı olur. Bu tür verileri belgelemek, yapılan harcamaları ve bir şirketin sahip olabileceği net değeri meşrulaştırmaya yardımcı olur.
Seyirciye sorunları gösterilmelidir ve eğer bu değilse, belirli bir şeyin onlara bir şekilde nasıl fayda sağlayacağı gösterilmelidir.
Bu nedenle, yerleştirilen içerik, mevcut seçenekleri ve neden bu içeriği koyan markaya geçmeleri gerektiğini yeniden gözden geçirmelerini sağlamalıdır.
Çözüm
Bu nedenle, yukarıdaki tartışmadan, içeriğin etkin yönetiminin insanların zihninde bir iz bırakmak için çok önemli olduğu açıktır.
Etkili içeriğin markalardan izleyicilere iletilebileceği birçok yol vardır. İçeriğin stratejik hale getirilmesi, öncelikle içerik aracılığıyla belirlenen bir hedefe ulaşmak için adımlar atmak için yol haritasını çizen bir içerik stratejisti gerektirebilir.
İçerik Stratejisi, son zamanlarda tanınırlık oluşturmanın benzersiz bir yoludur.
İçerik stratejisi tanımınız nedir? Bir markanın başarılı optimizasyonu için bunu ne kadar önemli buluyorsunuz?
[rank_math_rich_snippet id="s-1a3c2f3c-f90c-4b5a-a88f-bfac12a05e5c"]
https://www.pazarlab.com/icerik-pazarlamasi/icerik-stratejisi-gelistirmek/?feed_id=398&_unique_id=61b33d78eecbb
Yorumlar
Yorum Gönder