Blog İsimleri: Blog İsimleri Bulmak için 10 Öneri

Blogunuz için isim bulmak, yeni başladığınızda vereceğiniz en önemli kararlardan biridir. Ancak bazen yaratıcı blog isimleri bulmak oldukça zordur! Aslında, üst düzey şirketler, şirket adlarını, alan adlarını, marka adlarını ve sloganlarını doğru aldıklarından emin olmak için marka stratejistlerine büyük paralar bile ödeyecektir. Blogunuzu adlandırması için bir uzmana ödemek için 5.000 liradan fazla paranız olmayabilir, ancak cesaretiniz kırılmasın. Yalnızca yaratıcı bir blog adı değil, sonuçları yönlendiren bir ad bulmak için uygulayabileceğiniz birkaç strateji vardır. Ayrıca, bir blog adı oluşturucudan her zaman harika blog adı fikirleri alabilirsiniz. Bu makale, kendi başınıza blog adı fikirleri bulmanın adım adım yolunu sunacak, böylece hemen çalışmaya başlayabilir ve yeni blogunuza trafik çekebilirsiniz.

Yaratıcı Blog İsimleri Bulmanın 10 Yolu

Öyleyse, daha fazla uzatmadan, blog ismi nasıl bulunur inceleyelim.

#1. Bir Blog İsmi Bulurken Pratik Olun

Zaten yaratıcı bir kişiyseniz ve bu, bir blog başlatmanız için yeterlidir. Bununla birlikte, mükemmel blog adını bulmak söz konusu olduğunda, beyninizin sol tarafını çalıştırmanız önemlidir. Nedenini daha derinlemesine inceleyelim. 2019 itibariyle, 4,2 milyar küresel internet kullanıcısı veya dünya nüfusunun %55'i var. Ayrıca, 6,7 milyon kişi Tumblr, Blogger ve daha fazlası gibi popüler blog sitelerinde blog yazıyor. Bahsetmek gerekirse, dünya çapında çevrimiçi olarak 1,8 milyon blog sitesi var. Bu, çok sayıda rekabet olduğu anlamına gelir ve hedef kitlenizin blogunuzu bulmasını istiyorsanız, temel arama motoru optimizasyonu (SEO) kurallarına uymanız gerekir. Başka bir deyişle, arama yapanların sizi bulabileceği kadar pratik bir blog adı seçmeniz gerekiyor. Bunu yapmanın bir yolu, blog adınıza bir anahtar kelime eklemektir. Örneğin, ekonomo ve finans hakkında bir blog planladığınızı varsayalım. Kullanabileceğiniz birkaç akılda kalıcı blog başlığı var, ancak en akıllısı alan adınıza ve blog başlığınıza gerçek “yatırım” anahtar kelimesini eklemek olabilir. Bir araştırmacı "basit yatırım" yazdığında, bu blog, bu belirli anahtar kelime için Google'ın arama sonucu sayfasındaki ilk organik sonuç olarak görünür. Blog başlığı ve alan adı şiirsel olmayabilir, ancak stratejiktir. İnternette milyarlarca web sitesi bulunan bu ad, kolay yatırım stratejileri hakkında bilgi edinmek isteyen kişilerin dikkatini çekecek bir isimdir. Hızlı bir ipucu olarak, Google'ın Anahtar Kelime Aracı, KWFinder , SEMRush , Moz veya başka herhangi bir akıllı anahtar kelime aracı gibi bir anahtar kelime araştırma aracı kullanabilirsiniz. Blog konunuzla ilgili anahtar kelimeleri ekleyebilir ve nişinizde bulunan ve çok az zorlukla iyi sıralayabileceğiniz anahtar kelimeler bulabilirsiniz.

#2. Blog İsminiz İçin Kendi İsminizi Kullanın

Özellikle kişisel bir blog için blog isminiz olarak kendi isminizi kullanmak popüler ve akıllıca bir seçimdir. Bu, özellikle Instagram, SnapChat, Twitter, Pinterest, Facebook veya adınızı kullandığınız başka bir platformda zaten bir takipçiniz varsa geçerlidir. Sektörünüzde tanınmış bir etkileyici iseniz de iyi bir fikirdir. İnsanlar kim olduğunu biliyorsa, bunu yapın. Örneğin Neil Patel'i ele alalım. Neil Patel çok ünlü bir yazar, bir pazarlama dehası, pazarlama dünyasında en çok etkileyenlerden biri ve dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacıların strateji konusunda yardım için kullandığı pazarlama içeriği ve araçlarının yaratıcısıdır. Neil Patel, pazarlama hakkında başka bloglar da yönetiyor, ancak en başarılı blogu, kendi markasını taşıyan blogu. Kendi adınızı kullanmak söz konusu olduğunda birkaç olası sorun vardır. Onları baştan ele alalım, böylece bir hata yapmazsınız.

Potansiyel Sorun #1: İsminiz yaygın

Diyelim ki adın Mehmet Aslan. Muhtemelen sizin adınıza sahip yüzlerce başka insan ve hatta aynı sektörden bu isimde insanlar olabilir. Yalnızca bir mehmetaslan(.)com olabileceğinden, yaratıcı olmanız gerekir. Markanızın bir parçası olarak göbek adınızı veya ikinci adınızı kullanabilirsiniz. Doktor, profesör, avukat vb. iseniz unvanınızı kullanabilirsiniz. Farklı bir alan adı uzantısı kullanarak da keşfedebilirsiniz. Bir zamanlar, bir .com uzantısını seçmek standart bir uygulamaydı. Ancak, .io, .co, .info gibi farklı bir uzantı kullanmak artık kabul edilebilir ve hatta teşvik ediliyor.

Potansiyel Sorun #2: İsminizin hecelenmesi zor

Şener Şen'in gerçek adının Ali Haydar Şen olduğunu biliyor muydunuz? Ayrıca, Seda Sayan'ın gerçek ismi de Aysel Gülaçar'dır. Bu ünlü oyuncular, iş kendilerini markalaştırmaya geldiğinde akıllıca bir karar verdiler. Hayranların onları takip etmesini kolaylaştırmak için daha kısa ve daha tanınabilir bir isim seçtiler. Ali Haydar Şen'in kazandığı ödülleri bulmaya çalışmayı hayal edebiliyor musunuz? Zor bir Google araması olabilir. Aynı şey blog yazarları için de geçerli. Örneğin, Gary Vaynerchuk, Gary Vaynerchuk'a uymuyor. Gary Vee'yi kullanıyor. Adınız karmaşıksa, hecelenmesi zorsa ve sizi seven insanların sizi bulması imkansızsa, adınızın daha kısa bir versiyonuyla yeniden markalaşmaktan korkmayın.

#3. Kitlenizi Anahtar Kelime Olarak Kullanarak Akılda Kalan Blog İsmi Oluşturun

Bu makale, blog isminizin bir parçası olarak alakalı bir anahtar kelime kullanmanın önemini zaten ele aldı. Blog başlığınızda hedef kitlenizi veya blog nişinizi hedeflemek, hedef kitlenize daha kolay ulaşmanın başka bir yaratıcı yoludur. Araba severler için bir blog yönetiyorsanız, başlıkta "araba" veya "arabalar" kelimesini kullanmayı düşünün. Blogunuz ebeveynler içinse, başlığınıza “ebeveyn” kelimesini eklemek harika bir fikirdir. Hedef kitlenizi blog başlığınızın bir parçası olarak kullanmak yalnızca arama motoru optimizasyonu için harika olmakla kalmayacak, aynı zamanda anında netlik sağlayacak ve hemen çıkma oranlarını azaltacaktır. Meşgul ve endişeli bir ebeveyn, tüm gün boyunca bir yürümeye başlayan çocuğu nasıl eğlendireceği konusunda tavsiye isterse, blogunuza geldiklerinde ve başlıktaki “ebeveyn” kelimesini okuduklarında arama yapanlarla anında bağlantı kurarsınız. Arayan kişi, sadece başlığı tarayarak doğru yere ulaştıklarını bilecektir. Hedef nişiniz kim? Fikirler üzerinde beyin fırtınası yaparken hedef kitlenizi blog başlığınızda kullanmayı düşünün.

#4. İyi Blog İsmi Fikri İçin En Basit Seçeneği Kullanın

Saf şiirsel olan iyi bir blog ismi bulabilirsin, ancak insanlar bunu anlayamazsa, heceleyemezse veya hatırlayamıyorsa, bu harika bir blog adı değildir. İyi bir kural, blog isminizin telefon testini geçebildiğinden emin olmaktır. Başka bir deyişle, birisinin başka birine telefonda blogunuz hakkında bilgi vereceğini varsayalım. Aramayı alan kişi, diğer kişiden onu hecelemesini istemeden blog başlığınızın ve alan adınızın ne olduğunu anlayabilir mi? Telefon veya radyo üzerinden belirli harfleri anlamanın ne kadar zor olduğunu hesaba katarsanız, bir blog adının veya alan adının herhangi bir bölümünü hecelemek özellikle sorunlu olabilir. Örneğin, geçenlerde LinkeEds & Writers adlı bir LinkedIn grubunu tanıtan bir sesli kitap dinliyordum. “Linked Is and Writers”ı duydum ve anlayana kadar kitabı 5 kez geri sarmak zorunda kaldım. Dinleyicilerin blog başlığınızı duyduklarında aynısını yapmasını istemezsiniz. En iyi seçenek, hecelemek zorunda olmadığınızı anlamak için yeterince basit ve kolay bir blog ve alan adı seçmektir. İlk seferinde doğru yaparsanız, bir takip oluşturup daha sonra geri dönüp blog adınızı basitleştirmek için değişiklikler yapmanız gerektiğinden çok daha az maliyetli olacaktır. İlk seferde doğru yaptığınızdan emin olursanız, pahalı (ancak hayati) bir yeniden adlandırma sürecinden geçmeniz gerekmez. Blog adınızı, ne yaptığınızı, kim olduğunuzu, kimi hedeflediğinizi ve ne sunduğunuzu mümkün olan en basit terimlerle açıklayan kısa, hızlı, açıklayıcı bir reklam metni parçası olarak düşünün. Örneğin, Pazarlab domainini ele alalım. Basit kelimeyle, bu domainin pazarlamacılar için olduğunu anlayabilirsiniz. O şirin. Yazması kolay. Basit. Anahtar kelimeleri kullanır. Doğru kitleyi hedefler. Okurlara sayfaya gelir gelmez doğru yerde olduklarını açıklar. Unutmayın, blog isminizden sonra blogunuz hakkında daha fazla ayrıntı sunan yaratıcı bir sloganınız olabilir.

#5. Blog İsminiz ve Domaininizin aynı olduğundan emin olun

Yeni bir blog başlatıyorsanız, blogunuzun başlığının ve alan adının aynı şeyi söylediğinden/aynı olduğundan emin olun. Bu ipucu ile ilgili olarak dikkate alınması gereken iki şey vardır. İlk olarak, kelimeler arasındaki tüm boşlukları silip bunları bir alan adı olarak bir araya getirdiğinizde, yaratıcı blog adınızın amaçladığınızdan tamamen farklı bir şey olabileceğini hatırlamak önemlidir. Muhtemelen hem blog başlığı hem de alan adı olarak çalışmayan başka örnekler düşünebilirsiniz. Bir blog ismi seçerken, kullanacağınız alan adına bakmak için zaman ayırın ve alan adını okumanın amaçladığınızdan başka bir yolu olmadığından emin olun. Dikkate alınması gereken ikinci şey, blog adınızın ve alan adınızın tamamen aynı olduğundan emin olmaktır. İnsanlar, blog adınızı arayarak veya alan adınızı arayarak blogunuzu bulabilir. Sayfanıza geldiklerinden emin olmanın en iyi yolu, blog adınızı ve alan adınızı aynı tutmaktır. Ayrıca, başka bir popüler şirkete çok benzeyen bir blog ismi ve alan adı seçmediğinizden emin olmak istersiniz. Örneğin, “Tailwind” adlı sosyal medya pazarlaması için harika bir uygulama var ve Tailwind adında başka bir sermaye şirketi var. Arama yapanlar birini veya diğerini aradığında yanlış sonuca ulaşmak mümkündür. Blog adınızın alan adınızla tamamen aynı olduğundan emin olmak sizin için önemlidir. O zaman, arama yaparken birinin karışma ve yanlış şirketle temasa geçme şansı yoktur.

#6. Akılda Kalacak Bir Blog İsmine Sahip Olun

Bir blog ismi seçmenin daha stratejik yollarından bazılarından bahsettiğimize göre, şimdi biraz daha yaratıcı yaklaşımlara değinelim. Anahtar kelimeye dayalı güzel bir blog adı seçmeyi cazip bulabilirsiniz, ancak öne çıkmasını istiyorsanız, onu akılda kalıcı hale getirmeyi düşünün. İşte sizin için işe yarayan bir şeye karar verene kadar üzerinde çalışabileceğiniz bazı fikirler.
  • Aliterasyon kullan

Bir blog adı oluştururken, aliterasyon gibi eski okul yazma araçlarınızı çıkarın. Hızlı bir gözden geçirme olarak, aliterasyon, başlığınızdaki her kelimenin aynı harfle başlamasıdır. Kelime oyunları, özellikle akıllı bir blog adı oluşturmaya gelince, mükemmel baba şakaları olmaktan daha fazla kullanıma sahiptir. Kelime oyunları zekicedir, duyması eğlencelidir ve hatırlaması kolaydır. Nişin nedir? Eğlenceli bir blog adı oluşturmak için hangi kelime oyunlarını kullanabilirsin?
  • Popüler bir söz seçin

Hedef kitleniz zaten popüler sözleri biliyor. Blog adınız olarak birini seçerseniz, blogunuzu hatırlayacaklarından emin olabilirsiniz. Nişiniz ile ilgili popüler bir deyiş seçerek bir yaratıcılık unsuru ekleyin.
  • Garip ol, ama çok garip değil

Bazen akılda kalıcı olmanın en iyi yolu tuhaf bir blog adı oluşturmaktır. Tabii ki, çok tuhaf veya saldırgan olmak istemezsiniz, ancak blog başlığınıza biraz tuhaflık eklemek okuyucularınızın dikkatini çekebilir. Aşağıdaki blog başlıklarından yola çıkarak, ilginizi çektiğini ve muhtemelen blogu okumak istediğinizi kabul etmelisiniz.
  • Argo kullan

Blog dünyasının en iyi yanlarından biri, son derece günlük konuşma diline sahip olmasıdır. Bir blogun tadını çıkarmak için akademisyen olmanıza gerek yok. Aslında, yazınızı erişilebilir, eğlenceli ve ilginç hale getirmek için ne kadar çok şey yaparsanız, o kadar çok insanla ilişki kuracaksınız. Mevcut argoya aşina değilseniz ya bir Z kuşağına sorun ya da bildiklerinize bağlı kalın. Modern bir kitleye hitap etmek istiyorsanız lütfen diğer eski tarihli argo kelimeleri kullanmayın.

#7. Yaratıcı Blog İsmi İçin Bir Blog İsmi Oluşturucu Kullanın

Bir blog ismi seçmek söz konusu olduğunda yazar bloğunuz var mı? Tüm anahtar kelimelerinizi listelediniz mi, bazı eğlenceli kelime oyunları yazdınız mı ve işe yarayabilecek argoyu düşündünüz, ancak yine de işe yarayan bir şey bulamıyor musunuz? Blogunuz için bir isim bulmanıza yardımcı olacak popüler çevrimiçi araçlardan birini kullanmakta utanılacak bir şey yok. Blog ismi oluşturmanın tüm önemli yönlerini hesaba katacak ve ardından sizin için bir ad seçecek birkaç blog adı oluşturucu vardır. Elbette, blog adı oluşturucunun sizin için bulacağı adla yetinmek zorunda değilsiniz, ancak daha fazla seçeneği, yani kendi başınıza asla düşünmeyeceğiniz seçenekler üzerinde düşünmek için iyi bir yol olabilir. En iyi haber şu ki, deneyebileceğiniz birkaç blog adı oluşturucu var. İşte en iyi 5 blog adı oluşturucu:
  • Panabee
  • Domain Wheel
  • Wordoid
  • Nameboy
  • 123finder
  • Create and Go

#8. İki Kavramı Tek Kelimede Birleştirin

İki kavramı tek bir kelimede birleştirmek, dünyanın en iyi bloglarından bazılarını üretti. Aşağıdaki bloglardan bazılarını tanıyabilirsiniz:
  • Listverse (universe + lists)
  • Blogilates (blog + pilates)
  • Pazarlab (Pazarlama + Laboratuvar)
  • Copyblogger (copywriting + blog)
  • Problogger (pro + blog)
  • Thrillist (thrill + list)
Bu blog sahiplerinin her birinin yaptığı çok mantıklı bir şey, blog nişlerini popüler ve çok aranan bir anahtar kelimeyle birleştirmek, aynı zamanda açıklayıcı bir anahtar kelime. Örneğin, belirli bir konuda uzmanlık arıyorlarsa, insanlar her zaman "blog" kelimesini ararlar. Bu, “Problogger”, “Blogilates” ve “Copyblogger”ı özellikle güçlü kılar. Başlığınıza “blog” veya “liste” kelimelerini dahil edebiliyorsanız, zaten sağ ayakla başlıyorsunuz demektir. Ancak, "blog" ve "liste", işe yarayan tek aranabilir kelimeler değildir. “Site”, “ipuçları”, “araçlar”, “hackler”, “sihirbaz” ve daha fazlasını düşünün.

#9. Açıklayıcı Bir Blog İsmi Nasıl Seçilir

Blogunuz için mükemmel bir isim bulmakta zorlanıyorsanız, bunun nedeni blogunuzun ne hakkında olmasını istediğinizi gerçekten tanımlamak için zaman ayırmamış olmanız olabilir. Hızlı bir alıştırma olarak, bir kalem çıkarın ve blogunuzun açıklamasını yazın. Bunun güzel, hatasız ve hatta yayınlanabilir olması gerekmez, çünkü sadece sizin için. Bunu bir karalama kâğıdına bile yazabilirsiniz. Blogunuzun olmasını ve yapmasını istediğiniz her şeyi yazın. Okuyucularınız kim? İçeriğiniz ne hakkında olacak? Okuyucularınızın acı noktaları nelerdir? Hedef kitlenizin markanızla temasa geçtiğinde ne gibi aksiyonlar almasını istiyorsunuz? Bu soruları yanıtladıktan sonra, en sevdiğiniz anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini daire içine alın. Öne çıkan bir şey var mı? Harika bir blog ismi olarak kullanılacak bir şey var mı? Bu alıştırmadan sonra bir blog başlığına tam olarak karar vermediyseniz, favori anahtar kelimelerinizi alın ve yukarıda listelenen blog oluşturuculardan birine takın.

#10. Mizah İçeren Bir Blog İsmi Nasıl Bulunur?

Google'da "yaratıcı blog adları bulmanın yolları" diye aradıysanız, bunun nedeni muhtemelen orijinal, eğlenceli ve hatta mizahi içerik sunuyor olmanızdır. Allah vergisi mizah yeteneğinizi harekete geçirin ve okuyucuları gülümseten bir blog adı bulun. Kitlenizi blogunuzla yaptıkları ilk etkileşimle güldürürseniz, daha fazla içerik okumak için etrafta kalacaklardır.

Blog İsimleri Hakkında Son Sözler

WordPress'i çalıştırmadan ve yazmaya başlamadan önce, harika bir blog başlığı bulmanız çok önemlidir, ancak bunu yapmak için bir marka stratejisti bulmanız gerekmez. Yukarıda listelenen 10 ipucunu takip ederseniz, kısa sürede zamana direnecek yaratıcı blog isimlerine ve alan adlarına sahip olduğunuzu göreceksiniz. [rank_math_rich_snippet id="s-6225461e-8fd8-4ebc-b245-8902308258b3"] https://www.pazarlab.com/icerik-pazarlamasi/blog-isimleri/?feed_id=438&_unique_id=61b8a5bd6416d

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEO Uyumlu Web Sitesi Nasıl Yapılır?